Зведення якісних паркінгів – порятунок міста від автомобілів
Збільшення чисельності населення у великих містах України спричинило за собою подальший розвиток інфраструктури. Коефіцієнт співвідношення кількості автотранспорту на одиницю площі населеного пункту з кожним роком стає все вище. Не обов'язково бути водієм, щоб побачити брак дорожніх розв'язок і паркінгів, які створюють чимало проблем на міських дорогах, особливо на центральних вулицях. Що в годину пік стає причиною заторів.
Кинуті на тротуарах машини створюють перешкоди не тільки для пересування пішоходів, але і для рухомого автотранспорту, так як припарковані машини в таких місцях частково займають корисну проїзну частину автомобільних доріг. Це і є причиною нескінченних заторів, особливо на центральних вулицях в робочі дні.
Що стосується спальних районів, ситуація мало чим відрізняється від тієї, яка відбувається в центрі міста. Автовласникам доводиться залишати свій особистий транспорт біля під'їздів, на дитячих майданчиках, газонах, пішохідних зонах. Виняток становлять новобудови, в яких вже існують підземні паркінги, але і вони не здатні вмістити необхідну кількість автомобілів. Мешканці змушені паркуватися в сусідніх кварталах, масивах, де є в наявності вільні місця для паркування.
В Європі ці проблеми вирішуються ще на стадії проектування житлових будинків, офісних будівель, торгово-розважальних, логістичних та інших комплексів. Паркінги спочатку вносяться в проект з необхідною кількістю паркувальних місць.
На жаль, ця практика тільки починає впроваджуватися в Україні.
На сьогоднішній день можна відзначити, що вже ведеться активне будівництво нових розв'язок у місцях найбільшого скупчення автомобілів.
Для того щоб звільнити корисні проїжджі смуги діючих доріг та пішохідні зони, у великих містах передбачено будівництво підземних паркінгів. Також для зниження кількості автомобілів планується зведення надземних і підземних паркінгів біля станцій метро.
У вже існуючих паркінгах сьогодні відкрито питання ремонту, оскільки в багатьох таких об'єктах порушена гідроізоляція приміщення. При купівлі паркувального місця в паркінгу немає гарантії того, що автомобіль буде захищений від кліматичних впливів навколишнього середовища і механічних пошкоджень. Причиною цього є неправильно підібрана група матеріалів для герметизації будівлі, тому як використовувані матеріали не відповідають вимогам і навантажень, що пред'являються до таких конструкцій. Найчастіше при виборі гідроізоляції не враховуються характеристики і сумісність з іншими матеріалами, а вартість, незважаючи на те, що сам по собі продукт є міцним і стійким, а також має високі міцнісні показники.
До вибору матеріалів для облаштування паркінгів необхідно підходити комплексно, при цьому враховувати обов'язкові вимоги, що пред'являються до таких споруд, а саме герметизація деформаційних швів з урахуванням компенсаційних деформацій і механічних навантажень.
Не варто забувати про те, що неякісно виконані роботи з герметизації ведуть до руйнування самої конструкції.
Також обов'язково повинна бути передбачена система захисту стін і кутів у закритих і відкритих паркінгах від механічних пошкоджень.
Фахівці групи компаній SANPOL ставлять перед собою такі цілі: підвищення якості при зведенні нових об'єктів та вирішення існуючих проблем щодо герметизації, гідроізоляції, влаштування деформаційних швів в підлогах, стелях, стінах і фасадах, і захисту від механічних пошкоджень стін і кутів у паркінгах. Спираючись на багаторічний досвід на українському та європейському ринках промислового будівництва, ми провели ретельне дослідження причин, пов'язаних з порушенням гідроізоляції паркінгів, і виявили, що зараз у багатьох вже експлуатуються і в нових багаторівневих паркінгах протікають деформаційні шви.
Група компаній SANPOL пропонує серію матеріалів, які дозволяють вирішувати найскладніші завдання по герметизації паркінгів. Для якісної гідроізоляції паркінгів на початковому етапі рекомендується використовувати наступну групу матеріалів:
Гідроізоляційну шпонку для робітників і деформаційних швів, яка встановлюється в арматурний каркас замість заздалегідь передбаченого шва. При гідроізоляції і герметизації паркінгів виключається ймовірність протікання, і як наслідок, можливість продовжити термін служби об'єкта, не вкладаючи додаткові кошти для проведення ремонтних робіт.
Водонепроникну систему профілів для влаштування деформаційних швів, яка встановлюється в один рівень з поверхнею підлоги або стіни. Їх установка призначена для пристрою в приміщеннях з інтенсивним рухом транспорту, паркінгах та інших приміщеннях з підвищеними вимогами до герметичності, і дозволяє компенсувати деформацію в 3-х площинах.
Зазначимо, що у відкритих і закритих паркінгах, а також у складських і логістичних комплексах рекомендується використовувати запобіжні системи для захисту стін і кутів — відбійники.
Відбійники (захисний кутовий або стіновий демпфер) призначені для запобігання стін і кутів від механічних пошкоджень, зовнішніх забруднень. Допомагають забезпечити цілісність настінного покриття, при цьому зберегти привабливий, естетичний зовнішній вигляд приміщення. Також дозволяють уберегти від пошкоджень транспортний засіб при відкритті дверей, під час виконання маневрів в обмежених умовах паркінгу. При зіткненні транспортного засобу зі стіною або колоною відбійники гасять силу удару, тобто працюють як амортизатори.
Відбійники — це невід'ємна частина таких приміщень, так як при великому скупченні автомобілів зменшується безпечна дистанція, і, як наслідок, збільшується ймовірність зіткнення при парковці, виїзді або заїзді автомобіля зі стіною, колоною.
І, як підсумок можна сказати, що ще на стадії проектування паркінгів необхідно підходити комплексно до вибору матеріалів, прораховуючи всі можливі ризики, будь-то кліматичні впливи, компенсаційні зрушення або механічні навантаження. Також правильно виконаний монтаж виключає можливість проведення дорогих несвоєчасних ремонтних робіт, і забезпечує довгий термін служби всієї будівлі.